پیوندها
طبقه بندی موضوعی

۵ مطلب در تیر ۱۳۹۲ ثبت شده است

تیرامیسو یک دسر محبوب و معروف ایتالیاییه که جدیدا در ایران هم خیلی طرفدار پیدا کرده و اکثر قنادی ها هم به صورت تک نفره آماده فروش دارند البته قیمتش بماند که اصلا تناسبی با مواد مصرفیش نداره، این تیرامیسو رو من فکر کنم یک سالی میشه درست کرده بودم و تو آرشیوم داشتم اما به کل یادم رفته بود تا اینکه چند هفته پیش مهمون یک دوست خوب و نازنین بودم و اتفاقا ایشون در کنار تدارکات خوشمزه دیگه ای هم که دیده بود تیرامیسو هم درست کرده بود اون هم عجب تیرامیسویی، باید اعتراف کنم خیلی خوشمزه تر از تیرامیسویی که من درست میکنم ولی حیف که انقدر خورده بودم که فقط تونستم یه تیکه کوچیک بخورم و این بود که من به یاد آرشیوم و تیرامیسو افتادم، متاسفانه از برش خوردش عکس ندارم، کاش خونه سرگل عزیزم عکس از برش خورده تیرامیسو میگرفتم.



برای تهیه تیرامسیو مواد زیادی لازم ندارید فقط باید کیک اسفنجی یا بیسکوییت لیدی فینگر که اون هم همون کیک اسفنجیه که به اندازه انگشت دست درست میشن داشته باشید ولی من بجای اونها از بیسکوییت پتی پور خودمون استفاده میکنم و از نتیجه کار هم کاملا راضی هستم، هم طعمش خوبه و هم قیمتش بصرفه است، آخه بیسکوییت لیدی فینگر خیلی گرونه واسه هر دونش باید حدود هزار تومان خرج کنید، ولی خوب میشه تو خونه هم تهیه کرد اگه خدا قسمت کنه یکبار درست میکنم و دستورش رو براتون میگذارم، ولی فعلا از همون پتی پورهای خودمون استفاده میکنیم.

ماده دوم پنیر هست که اصالتا از پنیر ماسکارپونه استفاده میشه، پنیر ماسکارپونه پنیری که از خامه تهیه میشه و شوری نداره و طعم بی نظیری به دسرمون میده، جایگزین این پنیر میشه از پنیر خامه ای استفاده کرد ولی باید چند ساعتی داخل آب بندازید تا شوریش بره ولی چون ماسکارپونه طعم خاصی داره و اینکه در دسترس هم هست و شرکت کاله تولید میکنه و قیمتش هم تفاوت چندانی با پنیر خامه ای نداره پس نتیجه میگیریم که پنیر ماسکارپونه رو با پنیر خامه ای جایگزین نکنید.

خوب بریم سراغ دستور


۳۷ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۲ ، ۱۹:۵۵
اسراء افسری

این قیسی های خوشمزه سوغات شهر شاهرود هست، که داداشم آورده بود. البته در کنار اون آلو و نقل مخصوص شاهرود رو هم آورده بود که واقعا خوشمزه بودن، نقلهاشون شبیه نقل ارومیه است که با چایی خیلی عالیه.

البته به قول یکی از خوانندگان وبلاگ(بسطام نیوز) زردآلو و قیسی مخصوص بسطام و روستاهای اطرافش هست و در شاهرود باغی وجود ندارد که میوه در آن باشد .




۱۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ تیر ۹۲ ، ۲۰:۵۵
اسراء افسری

سلام، فرا رسیدن ماه پر خیر و برکت رمضان رو تبریک میگم و امیدوارم که بتونیم تو این ماه کمی به خدا نزدیکتر بشیم و از آمرزیده شدگان در این ماه باشیم، در ماه رمضان معمولا سعی میکنم دستوراتی بگذارم که متناسب با این ماه باشه و به در سفرهای افطار و سحری شما بخوره منوی رمضان رو سعی میکنم بزودی کامل کنم که همه دستورات مخصوص این ماه رو یکجا مشاهده کنید.

خیلی از دوستام عکس از سینی مربا خواسته بودن اخه همونطور که قبلا هم گفتم توی مهمونی های ما انواع مربا سرو میشه و جدیدا چند سالیه که  انواع مربا رو  داخل سینی سیلور یا بلور به زیبایی می چینند. این سینی مربا رو امروز مخصوص سایت چیدم چون نه مراسمی داشتیم و نه مهمونی فقط خواستم اول ماه رمضان این عکس ها رو داخل سایت بگذارم تا شما دوستهای عزیزم بتونین استفاده کنید.

التماس دعای فراوان دارم.





۲۶ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ تیر ۹۲ ، ۱۶:۲۸
اسراء افسری

تو یک ظهر گرم تابستان هیچ چیز بیشتر از یه نوشیدنی خنک نمی چسبه، مخصوصا اگه برای منی که عاشق طالبی هستم اون نوشیدنی طالبی باشه. فقط کافیه تو یخچال طالبی و تو فریزرتون بستنی داشته باشین. به همین سادگی به همین خوشمزگی




۵ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ تیر ۹۲ ، ۲۱:۰۳
اسراء افسری

حضرت مهدی (عج) می فرمایند: برای تعجیل در فرج بسیار دعا کنید که همانا فرج و گشایش شما در آن است.

عید بزرگ نیمه شعبان و ولادت با سعادت حضرت مهدی (عج) رو به همه دوستداران آن حضرت مبارک باشه.

به رسپی های شف طیبه اعتماد کامل دارم، یعنی اگه دستوری رو از سایت طیبه درست کنم مطمئنم که آخر کار از نتیجه راضی خواهم بود، دستور این کیک خوشمزه رو هم از اونجا برداشتم ولی چون احساس میکردم شیرینش کم میشه مقدار شیر عسلیش رو بجای 1.3 قوطی نصف قوطی ریختم چون اگه کیک کم شیرین باشه اهالی خونه غر میزنن، ولی اگه بخواهین روش شیرعسلی بدین همون 1.3 قوطی کافیه، چون دیگه زیادی شیرین میشه.


۱۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ تیر ۹۲ ، ۱۹:۳۳
اسراء افسری