پیوندها
طبقه بندی موضوعی

۷ مطلب در آذر ۱۳۹۲ ثبت شده است

این کیک از کیکهای ساده و بسیار زیبا و مناسب برای شب یلداست، کیک پایه این کیک خوشگل، کیکی هست که من از بچگی درست میکنم، چون کیک راحتی هست و فوت فن های زیادی نداره. البته تو دستور اصلی این کیک من خیلی دست بردم و مقادیرش رو کم و زیاد کردم، در کل کیک خوش عطر و طعمی هست که بدون این تزیین هم کیک خوشمزه ایه.


۳۸ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آذر ۹۲ ، ۲۱:۲۶
اسراء افسری

ادویه پلویی رو که تو پست قبلی یاد گرفتید سریع آماده کنید تا این پلوی خوشمزه رو از دست ندید. ادویه پلویی عطر و طعم بی نظیری به مرغ و پلو مون میده که از خوردنش سیر نمیشید.




۲۲ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۰ آذر ۹۲ ، ۲۱:۴۹
اسراء افسری

ادویه پلویی یکی از خوشمزه ترین ادویه ها برای پخت انواع پلوی مخلوط هست. البته انواع مختلفی داره که نسبتهاشون با هم فرق میکنه. من بعد از چند بار تست به این تناسب رسیدم، من مقدار گل سرخش رو خیلی بیشتر از ادویه های دیگه میریزم چون هم خوشرنگتر میشه و هم خوش طعمتر. ادویه وقتی می مونه عطرش کمتر میشه برای همین من کم درست میکنم و مقادیر رو دقیقا به میزانی میگم که خودم درست میکنم، شما مختارید بیشترش کنید.

چقدر من من کردم امروز


۲۷ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۱۰ آذر ۹۲ ، ۲۰:۵۷
اسراء افسری

نه بابا به خودم امیدوارم شدم، چهارمین و آخرین پست امشب.

ماست خانگی یه چیز دیگه است نه توش نشاسته داره نه از شیر خشک درست شده و نه مواد نگه دارنده داره، کاری هم نداره درست کردنش ،اگه یکبار تو خونه ماست درست کنید دیگه مطمئنم اگه تنبل نباشید ماست آماده نمی خرید.

دو تا نکته رو برای داشتن یک ماست خوب باید توجه کنید. یکی استفاده از شیر خوب، یعنی شیر پاستوریزه بدرد بخور نیست باید از شیر های لبنیاتی و چرب استفاده کنید.

نکته دوم ماستی که به عنوان مایه استفاده میشه خیلی مهمه، اگه ماست شیرین باشه، ماستتون شیرین میشه و اگه ترش باشه ماست شما ترش خواهد شد، پس بسته اینکه میخواهید ماست روی برای چه موردی استفاده کنید مایه تون رو متناسب با اون انتخاب کنید. اگه مایه ماستتون بی طعم باشه ماست تهیه شده شما هم بی طعم و بی مزه خواهد شد، پس از ماست با کیفیت خوب استفاده کنید.



۳۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۱ آذر ۹۲ ، ۲۱:۵۸
اسراء افسری

امروز رکورد شکوندم، این سومین پست امروزه، مجبورم اینا رو سریع پست کنم چون فصلش که میگذره دیگه بدرد نمیخوره و مربای به یکی از خوشمزه ترین و خوشرنگترین مرباهاست، البته به رو میدونید که خواص زیادی هم داره. مربای اون برای صبحانه گزینه مناسبیه و مارمالادش برای انواع شیرینی ها استفاده میشه. اگه مرباش رو درست کردید و به مارمالاد نیاز داشتید میتونید داخل بلندر بریزید و له کنید و استفاده کنید.

یک نکته برای مربای به گفته میشه که استفاده از قابلمه مسی هست. میتونید داخل قابلمه لعابی یا تفلون هم بپزید ولی در قابلمه مسی رنگ مربا قرمز عقیقی خیلی خوشرنگ میشه.



۱۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۱ آذر ۹۲ ، ۲۱:۳۵
اسراء افسری

این ترشی از ترشی های خیلی قدیمی هست و داخلش از سبزی و صیفی جات مختلف استفاده میشه. به همین خاطر عطر و طعم خیلی خوشمزه ای داره. مامان من هیچ وقت اندازه برای ترشی رعایت نمیکنه و وقتی من میخوام دستور ترشی رو برای سایت استفاده کنم ازش میخوام مقدار بگه حرصش در میاد، اندازه ها رو من تقریبی براتون می نویسم میتونید مقادیر رو کمتر یا بیشتر کنید.

بنا به گفته یکی از بازدید کنندگان سایت
این ترشی " هفت بیجار " مخصوص شهر بیجار واقع در استان کردستان می باشد.

لازم نیست همه صیفی جات رو استفاده کنید هر کدام در دسترس نبود حذفش کنید.


۶ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۱ آذر ۹۲ ، ۲۱:۱۱
اسراء افسری

امروز از صبح عزمم رو  جزم کردم تا هم کامنت ها رو جواب بدم و چند تا هم مطلب پست کنم ولی از  نمیدونم  شانس بد من یا شما نمیدونم، امروز برای اولین بار بیان ادا در آورد هر کاری کردم نتونستم واردش بشم، یاد روزهایی افتادم که توی بلاگفا می نوشتم و هر چند وقت یکبار این برنامم بود وسط کار بلاگفا هنگ میکرد و دست ما رو تو پوست گردو میگذاشت و من چه حرصهایی خوردم از دستش، الان با کمال ناامیدی یکبار دیگه خواستم واردش بشم که اجازه فرمودند و من هم کلی ذوق کردم.

اما این ترشی خوشمزه از ترشی های خیلی قدیمی هست که مامان بزرگ خدابیامرزم درست میکرد و من از بچه گی خیلی دوسش دارم، بخاطر استفاده از سرکه و شکر طعم ملس و ترش و شیرینی داره که بنظرم متفاوته و من این متفاوت بودنش رو دوست دارم. امیدوارم شما هم درست کنید و ازش لذت ببرید. اصل این ترشی با گوجه فرنگی معمولی تهیه میشه ولی دیروز که مامانم این گوجه های کوچیک خوشگل رو خریده بود اولین چیزی که به ذهنم رسید این ترشی بود. با این گوجه ها ترشی فانتزی و خوشگل میشه. اگه طعم های خاص رو دوست دارید توصیه میکنم درست کنید.




۱۳ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۱ آذر ۹۲ ، ۲۰:۳۶
اسراء افسری