پیوندها
طبقه بندی موضوعی

۶ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۱ ثبت شده است

سلام دوستهای نازنینم. الان فصل باقالی هست و یکی از غذاهای خوشمزه ای که میشه با این سبزی درست کرد باقالی پلوئه، البته واسه من تنها غذاییه که با باقالی درست میکنم و تا حالا باقالا قاتق و غذای دیگه ای باهاش درست نکردم. باقالی پلو هم با مرغ و هم گوشت قرمز تهیه میشه، که هر دوش هم خوشمزه میشه. من اینبار با ماهیجه گوساله درست کردم. 



۲۸ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ ارديبهشت ۹۱ ، ۲۲:۴۲
اسراء افسری
میلاد با سعادت خانم فاطمه زهرا سلام الله علیها و روز مادر و روز زن رو به هم شما خانمهای نازنین تبریک میگم.

خیلی وقت بود میخواستم یک کیک خامه ای توی وبلاگ بگذارم ولی قسمت نمیشد و خوشحالم که در همچین روزی این کیک رو تونستم درست کنم و این کیک رو به همه مادران عزیز و مادر نازنین خودم تقدیم میکنم.

و امیدوارم مادرانی هم که به رحمت خدا  رفته اند،مخصوصا مامان بزرگ خودم و مامان شهناز عزیزم امشب مهمان سفره خانم فاطمه زهرا سلام الله باشند. 


البته یه مناسبت دیگه هم باید اضافه کنم و اون هم نائب قهرمانی تیم تراکتورسازیه، که کلی خوشحالمون کرد. منتظریم تا سال آینده بچه های تراکتور جام قهرمانی رو به شهرمون بیارن.



۵۶ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ ارديبهشت ۹۱ ، ۲۳:۳۰
اسراء افسری
من معمولا برای تهیه خامه فرم گرفته از ترکیب خامه پاکتی صبحانه که حدودا 30 درصد چربی دارند و خامه پرچرب که از لبنیاتی ها میگیرم، استفاده می کنم. امروز قحطی خامه پرچرب اومده بود. از چند تا لبنیاتی پرسیدم، خامه نداشتند، حسابی حرصم گرفته بود. جمعه هم بود و لوازم قنادی ها هم بسته بودند، دیگه ناامید شده بودم که یاد پست خامه فرم گرفته شف طیبه عزیز با خامه صبحانه افتادم و چون به رسپی های طیبه جون اعتماد کامل دارم   و دل رو زدم به دریا زدم و شروع به کار کردم. انصافا هم خوب شد البته به قول طیبه هم به درد تابستون نمیخوره چون سریع آب میشه.

دستور سرآشپز طیبه رو براتون کپی میکنم البته با عکسهایی که خودم گرفتم.   



۲۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ ارديبهشت ۹۱ ، ۲۰:۲۷
اسراء افسری
کیک اسفنجی پایه اصلی کیک های خامه ای و شیرینی های تره. چون چربی نداره و سبکه برای خامه کشی خیلی عالیه. 

درست کردنش خیلی راحته فقط چند تا نکته داره که اگه اونها رو رعایت کنید، مطمئن باشید کیکتون مثل کیک قنادی میشه، البته قنادی های درست و حسابی.

چون این کیک پایه است براش یک پست اختصاصی گذاشتم تا دسترسی بهش آسون باشه، توی پست بعدی خامه کشی و دکورش رو آموزش میدم.



۳۵ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ ارديبهشت ۹۱ ، ۱۹:۰۸
اسراء افسری
یه غذای خوشمزه از کشور ترکیه، مخصوصا برای دوستهای گلی که غذاهای خمیری رو دوست دارند. این غذا خیلی خوشمزه است و فقط درست کردن خمیرش یک مقدار زمان میبره، که اگه  عجله داشته باشین یا اینکه نمیخواین آشپزخونتون بخاظر خمیر بازی کثیف بشه میتونید از خمیر یوفکای آماده یا حتی از نان لواش هم استفاده کنید. 


۱۷ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ ارديبهشت ۹۱ ، ۲۲:۲۸
اسراء افسری
دوستهای خوب و نازنینم سلام  

بالاخره تونستم پست جدید بگذارم، راستش رو بخواهید یک مقدار دچار تنبلی بعد از مسافرت شده بودم، و کمی هم کارهای عقب افتاده داشتم که در این یک هفته بعد از برگشتن از مشهد نتونستم پست جدید داشته باشم.

خیلی ممنونم از اینهمه لطف و محبت شما دوستهای نازنینم، خیلی باعث دلگرمیه منه، جای همتون خالی زیارت خیلی خوب بود، کلی روحیه پیدا کردم و سبک شدم، انشاله هر چه زودتر قسمت شما هم بشه.

اما در مورد این کیک درسته اون مدلی که میخواستم تزیین کنم نشد، ساعت یک نصف شب دیگه بهتر از این نمیشد. ولی در مورد طعمش بهتون اطمینان میدم که اگه شکلات دوست داشته باشید عاشق این کیک میشید، مخصوصا با رویه گاناش شکلاتی واقعا بی نظیر میشه، البته بدون گاناش هم خیلی خوشمزه است.




۴۹ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ ارديبهشت ۹۱ ، ۲۲:۰۰
اسراء افسری