پیوندها
طبقه بندی موضوعی

۳ مطلب در شهریور ۱۳۹۲ ثبت شده است

جمعه قبل میخواستم این مربا رو توی سایت بگذارم اما راستش رو بخواید یه رمان به دستم رسیده بود و از پنجشبنه سرگرم خوندنش شدم و تا جمعه عصر نتونستم تمومش کنم. نمیدونم این عادت بد یا خوبیه که وقتی رمانی رو شروع میکنم تا تمومش نکنم نمیتونم ازش دست بکشم، البته بماند که بعد از تموم شدنش کلی حرص خوردم که دو روزم رو صرف خوندنش کردم، آخه کتاب تلفیقی از چند تا رمان خارجی بود که نویسنده محترم ایرانی فقط زحمت کشیده بود بعضی از رسم و رسومات ایرانی رو توش کنجونده بود. اواسط رمان حس کردم که چقدر شبیه  رمانیه که قبلا خوندم، آخرش هم که دیگه واقعا افتضاح بود واقعا کپی پیست از یه رمان خارجی دیگه بود. 

ولی این مربای خوشمزه از پوست پسته های تازه تهیه میشه که الان فصلش هست، وقتی پسته تازه تهیه میکنید پوستش رو دور نریزید و این مربای خوشمزه رو باهاش درست کنید. پوست پسته خواص زیادی هم داره که میتونید با یه سرچ تو اینترنت پیدا کنید.


۲۶ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ شهریور ۹۲ ، ۲۱:۱۱
اسراء افسری

همانطور که در پست چیکن استراگانف توضیح دادم این غذا یک غذای کلاسیک روسی هست و البته اصلش هم همین بیف استراگانفه که با گوشت قرمز تهیه میشه.این ورژنی که ما درست می کنیم ایرانیزه شده بیف استراگانف هست، چون در اصل این غذا از خامه ترش استفاده میشه و ما فعلا دسترسی بهش نداریم خامه رو جایگزین میکنیم البته تا اونجایی که من از توصیفاتی که از خامه ترش خوندم تقریبا چیزی شبیه به ماست خامه ای هست من تا بحال از ماست خامه ای در این غذا استفاده نکردم ولی اینبار حتما تست میکنم و نتیجه رو در همین پست اطلاع خوهم دادم.

بیف استراگانف رو میشه به صورت خوراک یا خورشت در کنار برنج و پاستا سرو کرد.


۲۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۱ شهریور ۹۲ ، ۱۷:۰۳
اسراء افسری

همونطور که تو تاریخ این پست هم می بینید این پست مربوط میشه به چند روز قبل، اما بخاطر مشکلی که برای پست بوجود اومده بود نمی تونستم منتشرش کنم تا اینکه امروز مشکل رو حل کردم و شما میتونید مافین موز رو مشاهده بفرمایید.

مافین ها جزو کیکهای ساده هستند که برای سرو یکنفره پخته میشن. تقریبا شبیه به کاپ کیک ها هستند ولی شیرینی مافین کمتر از کاپ کیک هست و اینکه کاپ کیک ها معمولا با روکش های خامه ای یا شکلاتی تزیین میشه. داخل مافین ها میتوان از انواع میوه یا شکلات استفاده کرد.

مافین ها گزینه مناسبی برای میان وعده بچه ها در خانه و مدرسه هستند. 



۱۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۸ شهریور ۹۲ ، ۱۹:۰۵
اسراء افسری